LA MUSICA DENTRO CHANEL N° 5

THE MUSIC COVE a cura di Alexander Amorino Lov 

 …..o perlomeno, how I have imagined I,,it,For me, the perfume universe is always a great passion,,it,a security blanket that I find it hard to part with a few days to rediscover,,it,so by accident,,it,a bottle of Chanel No.,,it,on the bathroom shelf,,it,He got me back to the early 90s when my sister was a massive consumer and flashed the opulent fragrance throughout the house,,it,Simultaneously I wondered,,it,What inspired Coco in relying on the nose of Ernst Beaux in the realization of this sumptuous fragrance,,it

Per me l’universo dei profumi è da sempre una grande passione, una coperta di Linus di cui faccio fatica a separarmi e qualche giorno fa riscoprire, così per caso, un flacone di Chanel no. 5 sulla mensola del bagno, mi ha fatto tornare ai primi anni ’90 quando mia sorella ne era una consumatrice massiccia e balenava l’opulenta fragranza per tutta casa. Simultaneamente mi sono chiesto, cosa ispirò Coco nell’affidarsi al naso di Ernst Beaux nella realizzazione di questa sontuosa profumazione?

Per me, I deal with music,,it,it seems impossible not wanting to see necessarily a connection with the music of the time and then I imagined a playlist faithful to the historical period by tying it to the olfactory pyramid of this wonderful creation,,it,HEAD OF NOTE,,it,Ylang ylang,,fr,ADA JONES,,id,BILL MURRAY – SHINE ON HARVEST MOON,,en,The scent of ylang ylang is a very sweet and sensual note and this song,,it,published in,,it,encloses all the components of period music,,it,the usability of the text,,it, sembra impossibile non volerci vedere per forza un collegamento con la musica dell’epoca e allora mi sono immaginato una playlist fedele al periodo storico legandola alla piramide olfattiva di questa meravigliosa creazione.

NOTA DI TESTA: Ylang Ylang

ADA JONES & BILL MURRAY – SHINE ON HARVEST MOON (1909)

Il profumo dell’ylang ylang è una nota dolcissima e sensualissima e questo brano, edito nel 1909 racchiude tutte le componenti della musica dell’epoca: la fruibilità del testo, the delicate voice of Jones and her mezzo-soprano and sang light-hearted and a bit 'teasing Murray that frames this passage in a period when Coco Chanel had just known what was his first great love Monsieur Balsan,,it,whose love story went on for six long years,,it,I guess the whistle woman,,it,the sound of his gramophone,,it,this song thinking of him,,it,WALTER VAN BRUNT – MELANCHOLY BABY,,en,Sinful and erotic,,co, la cui storia d’amore proseguì per sei lunghi anni. Immagino la donna fischiettare, al suono del suo grammofono, questa canzoncina pensando a lui.

NOTA DI TESTA: Neroli

WALTER VAN BRUNT – MELANCHOLY BABY (1915)

Peccaminoso ed erotico, neroli is a fragrance from the distillation of bitter orange flowers,,it,and it goes well with the text of this nostalgic ballad Van Brunt dated,,it,Coco Chanel worked as a costume designer at the Bel Ami De Maupassant and became known at that moment with the famous "Straw Hat" which came in fact within the theatrical costumes for the opera,,it,It 'easy to imagine how,,it,just that wearing headgear,,it,the young Chanel,,it,love and dreamy,,it, e si sposa benissimo con il testo di questa nostalgica ballata di Van Brunt datata 1915. Coco Chanel lavorava come costumista al Bel Ami di De Maupassant e si fece conoscere proprio in quel momento con il celebre “Cappello di Paglia” che entrò di fatto all’interno dei costumi dell’opera teatrale.

E’ facile fantasticare come, indossando proprio quel copricapo, la giovane Chanel, innamorata e sognante, It counted the minutes and the seconds to embrace her new lover,,it,Grand Duke Dmitrij Pavlovič,,it,responsible,,it,even though muted,,it,the inspiration behind the famous perfume "woman",,it,HEART OF NOTE,,it,BIX BEIDERBECKE – ROYAL GARDEN BLUES,,en,Leon Bix Beiderbecke fu un cornettista,,en,trumpeter and composer of the year,,it,with distinct eclectic talents and a musical sense without equal,,it,Its the song "In a Mist" that established him as an icon of the jazz avant-garde era with that nostalgic,,it,Debussy,,en, il granduca Dmitrij Pavlovič, responsabile, anche seppur in sordina, dell’ispirazione dietro il celebre profumo “di donna”.

NOTA DI CUORE: Pink,it

BIX BEIDERBECKE – ROYAL GARDEN BLUES (1927)

Leon Bix Beiderbecke was a cornet player, trombettista e compositore degli anni 20 con spiccate doti eclettiche e un senso musicale senza pari. Suo il brano “In a mist” che lo consacra come icona del Jazz avanguardistico dell’epoca con quel nostalgico Debussy if not IMPERL la composizione,,sl,For the heart of the pink Chanel No.,,it,I propose this Royal Garden Blues,,it,a song with a tune by whistling ready to go and pick flowers in a meadow,,it,those that probably the Maître Parfumeur submitted to it by the Russian Pavlovič,,it,He must have proposed to Chanel in,,it,a few years before the release of this piece,,it,to go to compose the solid and magnificent olfactory pyramid,,it,so loved by Marilyn,,it,apparently did not go to bed without essersene applied two drops behind the neck,,it. Per la rosa di cuore del Chanel no. 5, vi propongo questo Royal Garden Blues, un brano con una melodia pronta da fischiettare per andare a raccogliere fiori in un prato, quelli che probabilmente il Maître Parfumeur russo presentatole dal Pavlovič, deve aver proposto alla Chanel nel 1921, pochi anni prima l’uscita di questo pezzo, per andare a comporre la solida e magnifica piramide olfattiva, among others, tanto amata da Marilyn che, pare non andasse a letto senza essersene applicata due gocce dietro il collo.

BASE NOTE,,it,Vanilla,,it,FANNY BRICE – I’D RATHER BE BLUE OVER YOU,,en,Probably Chanel in this period was quite sad to have to give in to the company Les Parfumeries Bourjois rights on the production of perfumes and beauty products under the brand Chanel,,it,and then he cloaked by its classic elegance,,it,who was beginning to impose it as an absolute innovatice fashion and great inspirational icon,,it,He listened to the furrow of his turntable,,it,busy with needles and pin cushion to reflect on the sweetness of such a brutal act,,it: Vaniglia

FANNY BRICE – I’D RATHER BE BLUE OVER YOU (1929)

Probabilmente Chanel in questo periodo era parecchio triste di dover cedere alla società Les Parfumeries Bourjois i diritti sulla produzione di profumi e prodotti di bellezza col marchio Chanel, e allora ammantata dalla sua classica eleganza, che cominciava a imporla come assoluta innovatice di moda e grande icona ispiratrice, ascoltava il solco del suo giradischi, indaffarata con aghi e puntaspilli a riflettere sulla dolcezza di un gesto così brutale: give up part of his genius in the hands of someone else,,it,Decision very apt given the prestige it has today cosmetics and perfumery Chanel,,it,A careful and persistent depletion of vanilla charismatic perfume top notes,,it,Aldehyde,,it,JACQUES DUTRONC - IT IS FIVE HOURS,,fr,PARIS S’EVEILLE,,en,Coco Chanel passed away in the luxurious Hotel Ritz Paris,,it,imagine the window fumarsi his cigarette in a break and the other of his work,,it,did I mention this,,it,song,,fr, decisione quanto mai azzeccata visto il prestigio che ha oggi la cosmesi e la profumeria Chanel. Una vaniglia oculata e persistente all’esaurirsi delle carismatiche note di testa del profumo.

NOTA DI TESTA: Aldeide

JACQUES DUTRONC – IL EST CINQ HEURES, PARIS S’EVEILLE (1968)

Nel 1971 Coco Chanel venne a mancare all’interno del lussuoso Hotel Ritz di Parigi; immaginarla alla finestra fumarsi la sua sigaretta tra una pausa e l’altra del suo lavoro, mi ha fatto ricordare di questa chanson francese di Jacques Dutronc,,fr,a song that s'associa well to the concept of aldehyde of Chanel top notes no,,it,It was by mistake and due to an overdose of aldehydes that Chanel,,it,He came to life,,it,aldehydes are synthetic products that give,,it,power,,it,the scent,,it,giving rise to a real olfactory amplification,,it,They also have the ability to make lasting scents,,it,especially those floral,,it,acting as fixatives and,,it,reducing the flower power itself,,it, un brano che ben s’associa al concetto di aldeide delle note di testa di Chanel no. 5.

Fu per sbaglio e a causa di un sovradosaggio di aldeidi che Chanel 5 prese vita, le aldeidi sono prodotti di sintesi che conferiscono “potenza” al profumo, dando luogo a una vera e propria amplificazione olfattiva. Hanno anche la capacità di rendere più duraturi i profumi, in particolare quelli floreali, agendo come fissativi e, riducendone la potenza floreale stessa, make it more feminine rather than cloying,,it,As Coco looked at the horizon from his window in search of inspirational power,,it,Dutronc's Paris wakes up and begins to move slowly at first then frantically,,it,looking for something big,,it,by inspiring within the Parisian routines,,it,CHANEL N IN MUSIC,,es.

Così come Coco guardava l’orizzonte dalla sua finestra in cerca di potenza ispirativa, la Parigi di Dutronc si sveglia e inizia muoversi prima lentamente poi freneticamente, alla ricerca di qualcosa di grande, di ispirante all’interno della routine parigina.

Share:

Select your language


 Edit Translation

Recent articles