LIFESTYLE & WELLNESS

I COLORI DELLA NATURA

FANTASTICARTE,,en,IDEAS FOR SMALL ARTISTS by Daniela Thrones,,it,One of the best activities for children is getting your hands dirty with the colors,,it,Painting is a passion that you can start growing as early as small,,it,because even using only & nbsp; your hands can explore,,it,touch,,it,mixing colors and creating others in a fantasy game,,it,During my workshops,,it,I often use the colors extracted from natural elements,,it,especially in working with younger children,,it, IDEE PER PICCOLI ARTISTI a cura di Daniela Troni

Una delle attività più belle per i bambini è sporcarsi le mani con i colori. Dipingere è una passione che si può iniziare a coltivare fin da piccolissimi, perché anche solo usando  le mani è possibile esplorare, toccare, mischiare i colori e crearne altri in un gioco di magia. Durante i miei laboratori, utilizzo spesso i colori estratti da elementi naturali, specialmente nel lavoro con i bambini più piccoli.

FANTASTICARTE_Daniela Troni_Magazzino26 blog

Nature is a huge palette from which we can all draw,,it,Just know look around,,it,in the garden or during a walk in the countryside you can pick nettle leaves,,it,poppies,,it,berries,,it,nights,,cs,lands and use them to paint everything,,it,You can turn into finger paint,,it,Suitable for children,,it,oil paints,,it,chalk and even tricks,,it,with the addition of products we have in the pantry,,it. Basta sapere guardarsi intorno, nel giardino di casa o durante una passeggiata in campagna si possono raccogliere foglie di ortica, papaveri, bacche, noci, terre per poi utilizzarle per dipingere di tutto. Si possono trasformare in colori a dita( adatti per bambini dai 9 mesi), colori ad olio, gessetti e addirittura trucchi, con l’aggiunta di prodotti che abbiamo in dispensa.

FANTASTIC ARTE_Daniela Troni_Magazzino26 blog

For example, with red cabbage you can get shades ranging from blue to fuchsia frullandolo simply with a little 'of water and passing it through a sieve,,it,then adding lemon juice to get the fuchsia or adding baking soda to get the blue,,it,The ideas are many and most of them are collected in the book ",,it,do the colors,,it,recipes and ideas to paint and play with nature ",,it,The Elena Hrendt,,hi,The NATURE COLOR,,it, poi aggiungendo succo di limone per ottenere il fucsia o aggiungendo bicarbonato per ottenere il blu.

Le idee sono tantissime e molte di esse sono raccolte nel volume ”facciamo i colori – ricette e idee per dipingere e giocare con la natura” di Elena Harendt

Facciamo-i-colori-FANTASTICARTE_Daniela Troni_Magazzino26 blog